خبرگزاری خانه ملت

هدر اصلی
  • تاریخ انتشار : 1402/05/22 - 12:09
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
سرویس : صحن
صالحی مبارکه در نطق میان دستور:

رخوت و سکون در بخش اجرایی گناهی نابخشودنی است/ صفت برخوردار از روی شهرستان مبارکه برداشته شود

نماینده مردم مبارکه در مجلس گفت: از مسئولان کشوری و استانی می‌خوام صفت برخوردار را از روی شهرستان مبارکه بردارند و حقوق مردم این شهرستان را به آنها بازگردانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، پروین صالحی مبارکه در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 22 مرداد ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ، گفت: امروز در حالی نطق خود را بیان می‌کنم که تجربه سه سال گذشته نقاط قوت و ضعف و فرصت ها و تهدیدهای کشور، به خصوص شهرستان حوزه انتخابیه خود را فارغ از شعارهای رنگارنگ و احساسات کذب برایم کاملا روشن ساخته است.



نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیش از هر چیز لازم است به قوای سه گانه یادآور شوم که امروز حال مردم خوب نیست، امنیت آنها در بخش‌های غذا، دارو، مسکن، اشتغال و در یک کلام معیشت آنها دچار تزلزل شده است، سال ها است زندگی مردم با سلاطین مختلف اقتصادی، ربا خواری بانک ها، مشکل قدیمی خودروسازان و مافیاهای مختلف عجین شده است و تمهیدات سه‌قوه به صورت کامل و محسوس ثمربخش نبوده است، این امور سبب دلخوری سنگین مردم شده و حق دارند مطالبه گر باشند.



وی افزود: در شرایط جنگ ترکیبی دشمن کارمندان دولت و وزرا نقش سربازان و فرماندهان را دارند و لذا کم کاری هرکدام سبب پیروزی دشمن خواهد شد، امروز رخوت و سکون در بخش اجرایی کشور قطعا گناهی بخشودنی است و همه میزهای ادارات باید به میدان عمل تبدیل شوند، در این سه سال تجربه کرده ام که بخش اعظمی از کارها با نماه نگاری، بخشنامه و از این قبیل اقدامات حل نمی‌شود، باید مسئولان را وسط میدان عمل برد تا شاید ثمری حاصل شود.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، گفت: همچنان حامی دولت آقای رئیسی هستم اما باز می‌گویم قطعا برخی از انتخاب‌های مهم ایشان متناسب با شعارهای جهادی دولت وی نیستند، شرایط فعلی به آقای رئیس جمهور نشان می‌دهد که بدنه دولت از معاونان تا مدیران میانی نیاز به تغییرات فوری دارد، مهم تر اینکه گاهی نیز نیاز به تغییر در دیدگاه‌ها و تصمیمات و حتی در شعارها وجود دارد، هنوز دیر نشده است و آقای رئیس جمهور تدبیری اندیشه کند.



صالحی مبارکه تصریح کرد: در خصوص مسکن دولت باید سه گام شجاعانه بردارد، اول برای قوانین سخت گیرانه آزادسازی زمین ها چاره‌ای اندیشیده شود، دوم نسبت به کاهش قیمت مصالح ساختمانی که تولید داخل هستند اقدام شود و سوم روند طولانی و سنگین دریافت پروانه ساخت در شهرداری‌ها تعدیل گردد، به مجلس نیز پیشنهاد می‌کنم همانند موضوع کسب و کار قانونی نیز برای موانع کسب و کار تصویب کند، دولت و مجلس اگر این گام‌ها را بردارند مردم خود مشکل مسکن را برطرف می‌کنند.



نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی، عنوان کرد: لازم است هرچه سریع‌تر در خصوص اصلاح حق بیمه دریافتی از ماده 5 بیمه کارگران ساختمانی که صدور پروانه ساخت را برای مردم  با مشکل شدید مواجه نموده تصمیم گیری شود  با این قانون روند ساخت وساز دچار اختلال شدیدی شده است.



وی گفت: در حوزه آب از تنش‌های بین استانی به تنش‌های بین شهری رسیده‌ایم، حکومت باید به این مسئله ورود جدی و کارشناسانه داشته باشد، به دولت سفارش می‌کنم برای هر منطقه‌ای از کارشناسان بومی استفاده کند، برخی راه‌کارهای ارائه شده در تهران سبب تنش و ضرر به شهرستان‌ها شده است. متاسفانه کشاورزان همواره قربانی برخی تصمیمات نا آگاهانه در مرکز می‌شوند.



این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: شهرستان مبارکه در استان و کشور به عنوان یک شهرستان برخوردار مطرح است و این بهانه باعث شده از بسیاری جهات محروم بماند. وقتی فرصت‌ها و تهدیدات صنایع را در کنار یکدیگر می‌گذاریم کفه تهدیدات بسیار بیشتر است، ضرر تخریب زیرساخت‌ها، آلایندگی محیط زیست، مهاجرت سنگین و تهدیدات فرهنگی در مقابل کمک‌های صنایع، ناچیز است؛ به خصوص صنایع بزرگ که زیر نظر هلدینگ‌ها قرار دارند هیچگونه مدیریت بومی را پذیرا نیستند و حق شهرستان‌های میزبان خود را ادا نکرده‌اند، از مسئولان کشوری و استانی می‌خواهم صفت برخوردار را از روی شهرستان مبارکه بردارند و حقوق مردم این شهرستان را به آنها بازگردانند.



صالحی مبارکه، عنوان کرد: در مدت نمایندگی تمام تلاش خود را انجام داده‌ام تا مشکلات زیر ساختی شهرستان حوزه انتخابیه خود را در بخش‌های عمرانی، اجتماعی و فرهنگی را رفع کنم، در بخش‌هایی موفق شده و در بخش ها نیز به ثمر لازم نرسید، تمام هدف من این بود که در پیشگاه‌ عدل الهی سرافکنده نباشم و دچار حواشی نشوم و فقط می‌گوییم "خداوند برای حسابرسی همه ما کفایت می‌کند"./



پایان پیام

  • کد خبر : 366492
مدیر سیستم
خبرنگار

مدیر سیستم

آخرین اخبار